fredag 17 juni 2011

Vår egenskrivna sång från grillfesten

Färg och form visan
text och musik av Mathias Carlsson

Om man skivar en banan så blir det en cirkel
titta på din näsa den ser ut som en triangel
på väggen hänger en tavla som är en rektangel
precis som taket och vår fotbollsplan

Ref.
Vi tittar på färg och form
vi tittar på det som vi vill sjunga om
låna mig din hand så ska jag visa dig
att det finns en massa former i varje grej

Där ute står ett träd som är grönt och brunt
under trädet växer smörblommor och färgar marken gul
lite längre bort finns vita stenen som jag slog mig på en gång
det kom blod och stenen blev lite röd

Ref.
Vi tittar på färg och form
vi tittar på det som vi vill sjunga om
låna mig din hand så ska jag visa dig
att det finns en massa färger i varje grej

1 kommentar:

  1. Tack för en fantastisk låt (och uppträdande i stort) och en likaledes förträfflig grillfest.

    SvaraRadera