söndag 18 mars 2012

Ny förskolechef

Hej!

Mitt namn är Tobias Fredriksson och jag är ny förskolechef på Klara förskola från och med 19.3.2012.

Närmast kommer jag från en tjänst som utvecklingsledare på Annelunds förskola och Stenkulaskolan där mitt främsta uppdrag varit att utveckla den pedagogiska verksamheten samt implementera de nya läroplanerna.

Jag har arbetat under många år med Reggio Emilia pedagogik vilket format min syn på förskoleverksamhet. För mig är barnets perspektiv, barnets röst det absolut viktigaste och något som jag kommer att arbeta mycket med på de tre förskolor där jag har min tjänst (Klara-, Rolfs- och Oasens förskola).

Det jag sett av Klara förskola har gett mig en bild av engagerade pedagoger som verkar i en väl utbyggd miljö med välmående och stimulerade barn. Jag kommer att i dialog med personalen arbeta fram en modell för hur jag på bästa sätt kan ge pedagogerna så bra möjligheter som möjligt så att de i sin tur kan skapa en så bra förskola som möjligt för era barn.

Hoppas att vi ses snart på Klara!



0721-810793

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar