tisdag 8 november 2011

Ny lärarkandidat vecka 47, 50, 51 och 3

Hej!
Mitt namn är Lotta och jag är lärarkandidat. Jag kommer att vara här på Klara förskola under höstterminen och göra de sista fyra veckorna av min praktik. Jag läser till lärare på Malmö högskola med inriktning Kultur, Medier och Estetik, KME i åldrarna förskola och grundskolans tidigare år.  I kurserna  på Malmö högskola har jag fått använda mig av en bred repertoar av estetiska praktiker, material, medier och metoder för att kunna förstå och stödja barns och ungas lärande i vår tid. För mig är KME ett kommunikativt språkämne som bidrar till ett lustfyllt lärande. Jag lägger stor vikt vid de didaktiska frågorna och begreppet radikal estetik. Som sidoämnen har jag förutom matematik svenska och naturvetenskap. Jag har läst mycket konflikthantering i skolan och genusvetenskap vid sidan om lärarprogrammet. När jag inte studerar eller umgås med min familj arbetar jag och tränar mycket med Malmös Roller Derbyförening Crime City Rollers där jag är huvudtränare och styrelsemedlem. 
Om du undrar något eller vill veta mer om mig så tveka inte att fråga mig. 

Vänliga hälsningar Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar