tisdag 15 november 2011

Språkverkstad vecka 46

Denna veckan är "Bra-gruppen" i språkverkstaden.
Vi har haft "Guldlock" och "Bockarna Bruse" som flanosagor och barnen har tillsammans fått återberätta sagorna för varandra.














Vi har även rimmat en hel del. Vi hade påhälsning av trollkarlen som trollade fram olika djur ur sin hatt med hjälp av rim.
Trolleri ramsa
Hokus Pokus filijokus - jag kan trolla fram
Hokus Pokus filijokus - Ett litet ulligt lamm
Hokus Pokus filijokus - När jag trollar bäst
Hokus Pokus filijokus - Får jag fram en häst
Hokus Pokus filijokus - Om en liten stund
Hokus Pokus filijokus - Kommer det en hund
Hokus Pokus filijokus - På ett enkelt vis
Hokus Pokus filijokus - får jag fram en gris
Hokus Pokus filijokus - Nu så må ni tro
Hokus Pokus filijokus - Jag trollar fram en ko
Hokus Pokus filijokus - Jag trollar varje natt
Hokus Pokus filijokus - Fram en gullig katt
Hokus Pokus filijokus - Djuren hoppar glatt
Hokus Pokus filijokus - Tillbaka i min hatt.


























Vi har använt våra rimkort och rimmat med.














Veckans ramsa har varit "Pelle Plutt". Vi har dramatiserat ramsan och barnen har fått spika fast sina tår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar